سئو وب سایت یا بهینه سازی سایت
آموزش طراحی وب سایت و سئو سایت
سئو وب سایت یا بهینه سازی سایت
چهار شنبه 10 مهر 1398 ساعت 10:2 | بازدید : 1014 | نویسنده : sanaz | ( نظرات )

سئو وب سایت یا بهینه سازی سایت باعث افزایش ترافیک و رتبه ،فروش محصولات و مشاهده خدمات می شود. با سئو سایت و بهینه سازی سایت در جایگاه اول موتورهای جستجو از جمله گوگل باشید.

بهینه سازی سایت یا سئو سایت به معنی بهینه سازی سایت برای موتور جستجو می باشد. از سال ها پیش کاربران نیازهای خود را در قالب کلمات مختلف مانند “دستبند طلا” ، “خرید موبایل” و موارد دیگر در موتور های جستجو تایپ می کردند و نتیجه نمایش وب سایتهایی با موضوع مرتبط با جستجو بود. در نهایت کاربران اولین وب سایت های نمایش داده شده در موتورهای جستجو را بررسی و وارد آنها می شدند. امروزه بیش از هر زمان فضای اینترنت و جستجو در آن برای کاربران فرصت مناسبی در وقت و صرفه جویی هزینه شده. امروزه کاربران هر موضوعی را به سرعت در موتورهای جستجو مورد بررسی قرار می دهند.
یکی از بزرگترین موتورهای جستجو در کنار یاهو و ام‌اس‌ان موتور جستجوی گوگل است. تحقیقات نشان می دهد نه تنها موتور جستجو گوگل در دنیا پرطرفدار است بلکه در ایران بزرگترین موتورجستجو و مورد استفاده کاربران ایرانی می باشد.
جالب است بدانید روزانه ۱۰۰ میلیون جستجو در گوگل فقط از طریق کاربران ایرانی انجام می شود و همین موضوع باعث شده این موتور جستجو از اهمیت بالایی برخوردار باشد.
مدیران وب سایت ها برای دیده شدن در این موتوهای جستجو علاقه زیادی به دیده شدن در نتایج اول گوگل را دارند اما چرا نتایج اول؟ بهتر است بدانید رتبه اول موتور جستجو ۷۰ درصد از رتبه ۲ بیشتر دیده می شود. خیلی جالب است موقعیت بین نتیجه اول و دوم جستجو چند سانتیمتر بیشتر نیست اما تعداد ورودی بین نتیجه اول و دوم باهم قابل مقایسه نیست و همین باعث اهمیت بیشتر برای دیده شدن در نتایج اول گوگل میشود.

بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت باعث می شود سایت شما طبق استاندادهای موتورهای جستجو و گوگل بهینه شوند. پس از استانداردسازی سایت برای گوگل و یا بهینه سازی سایت باعث شده لینک های سایت رتبه بهتری گرفته و ماندگاری لینک ها افزایش یابد. برای تولید محتوا و فعالیت حرفه ای در زمینه سئو سایت می توان گفت اولین قدم در این زمینه بهینه سازی سایت می باشد. پس از بهینه سازی سایت و یا سئو پایه وب سایت آماده برای فعالیت سئو می باشد. حتی در صورت ثبت تبلیغ در گوگل هزینه تبلیغات با استفاده از بهینه سازی سایت کاهش می یابد. بهینه سازی سایت برای موتور جستجو گر مانند گوگل، بینگ و یاهو فعالیتی تخصصی می باشد و نیاز به دانش های مختلفی در حوزه طراحی سایت، سئو وب سایت و کدنویسی می باشد به همین جهت کارشناسان ما شما را برای رسیدن به وب سایت پرترافیک و بهینه سازی آن یاری می نمایند.

تاثیر بهینه سازی سایت

به صورت کلی بهینه سازی سایت و یا سئو پایه مقوله ای فنی و تخصصی است شاید در نگاه کاربر تفاوتی در سایت نباشد ولی در نگاه فنی دو سایت با ظاهر کاملا مشابه می توانند دو نتیجه کاملا متفاوت را در موتورهای جستجو ایجاد کنند. دو وب سایت با ظاهر یکسان و هر دو دارای محتوای عالی یکی بدون بهینه سازی و دیگری با بهینه سازی دو عملکرد کاملا متفاوت. بعضی از افراد این خلا استفاده کرده و مطالب سایت هایی که بهینه سازی نشده اند را در سایت خود قرار می دهند. شاید در تصور برخی این باشد که محتوا وقتی در گوگل ثبت شد اگر سایت دیگری از آن استفاده کند مطالب دست دو به حساب می آید اما در این زمینه صدق نمی کند. بلکه شاید بسیار هم برایتان عجیب باشد اگر بگویم آن مطلب جایگاهی که در سایت بهینه شده دریافت می کند به مراتبط بالاتر از سایت اولی است.
پس تنیجه گرفتیم بهینه سازی سایت یا سئو پایه اول قدم برای گرفتن نتیجه بهتر در گول است و تولید محتوا، سئو کلمه کلیدی و غیره قدم های بعدی در بهینه سازی سایت می باشند.

سئو وب سایت

همانطور که پیش تر گفتیم کاربران از طریق جستجو کلمات مختلف به دنبال نیازهای خود می گردند برای مثال “خرید دستبند طلا”، “دوربین مداربسته” و… اینها کلماتی هستند که از طریق کاربر جستجو شده و وب سایت هایی نمایش داده می شوند که تمامی آنها با کلمه جشتجو شده مرتبط است. اما چگونه سایت ما در طوفان جستجوی کاربران قرار گیرد؟
یک سایت می تواند از طریق کلمات کلیدی مختلف در جایگاه اول گوگل قرار گیرد. برای مثال اگر تخصص شما در زمینه فروش است می توانید تمامی محصولات خود را در صفحه اول گوگل مشاهده نماید. برای مثال اگر کاربران کلمه کلیدی رنگ نسوز را در گوگل جستجو کرده‌اند و یا کلمه کلیدی رنگ اپوکسی شما را در جایگاه اول مشاهده نمایند. این دو کلمه کلیدی دو محصول مختلف است اما می توان محصولات و یا خدمات مختلف را با لینک های متفاوت به صفحه اول گوگل هدایت کرد. از طریق سئو کلمه کلیدی می توانید کلمات مهم کسب و کار خود را مشخص و آن را جهت بررسی قیمت در اختیار کارشناسان متخصص ما قرار داده تا پس از بررسی مدت زمان و هزینه آن براورد شود. از طریق سئو کلمه کلیدی در جایگاه اول گوگل از فرصت دیده شدن و جستجوی کاربران بهره‌مند شوید.

سئو و گوگل پنالتی

همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد سئو وب سایت یا بهینه سازی وب سایت روشی برای استاندارد سازی سایت برای موتور جستجو می باشد. به همین دلیل با بررسی ربات های گوگل سایت شما به مرور زمان به رتبه اول گوگل هدایت می شود. گوگل و موتورهای جستجو قدرتمند سعی دارند وب سایت ها را مجبور کنند تا اطلاعات طبقه بندی شده و مشخصی را در آنها تولید نمایند به همین دلیل استانداردهایی را برای رسیدن به صفحه اول گوگل قرار دادند تا هر سایت که آن اصول را بهتر و بیشتر رعایت کرد از رتبه بهتری برخوردار شود. این راه اصولی و محبوب گوگل است اما برخی از سئو کاران از روش هایی استفاده می کنند که شاید برای کوتاه مدت تاثیر در رتبه و جایگاه کلمات کلیدی داشته باشد اما هم به سرعت تاثیر خود را از دست داده و لینک به صفحات بعدی هدایت می شود و هم اگر از این روش های غیرمجاز برای موتورهاس جستجو استفاده شود گوگل آن سایت را وارد بلک لیست می کند که باعث می شود تمامی اعتبار سایت، رتبه ها و… حذف شوند. بنابراین دقت نماید استفاده از روش های جعلی نه تنها ماندگاری ندارد بلکه باعث می شود تمام زحمات شما از بین برود.
ایتروز به عنوان متخصص در زمینه سئو وب سایت یا بهینه سازی سایت روش های اصولی و کاربردی را برای افزایش ترافیک توصیه می کند که از این طریق نه تنها ماندگاری لینک های شما افزایش یافته بلکه امتیازات زیادی از گوگل دریافت می نماید.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 10
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 24
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 35
:: بازدید ماه : 391
:: بازدید سال : 876
:: بازدید کلی : 6456