اهمیت بک لینک در سئو
آموزش طراحی وب سایت و سئو سایت
اهمیت بک لینک در سئو
چهار شنبه 10 مهر 1398 ساعت 10:8 | بازدید : 1014 | نویسنده : sanaz | ( نظرات )

یکی از مواردی در سئو همواره مورد توجه کارشناسان سئو قرار دارد، بک لینک یا شبکه لینک سازی است که به مجموعه لینک ها و یا پیوندهایی گفته می شود که به سایت خود و یا دیگر سایت ها داده می شود.

این لینک سازی یا بک لینک ها می توانند پیوند به صفحات وب سایت شما و یا هر وب سایت دیگری باشد. با در نظر گرفتن این که این بک لینک ها می توانند در تعیین محبوبیت سایت شما در سئو بسیار تاثیر گذار باشند، شما می توانید استراتژی های بهینه سازی موتورهای جستجو SEO برای سایت خود در تولید محتوا را در نظر بگیرید.

در این مقاله سعی شده است که با مفهوم شبکه لینک سازی یا بک لینک و تأثیر آن در سئو یا همان بهینه سازی موتورهای جستجو آشنا شویم و همینطور طریقه استفاده از لینک سازی یا بک لینک را در تولید محتوا بررسی کنیم.

اهمیت بک لینک در سئو

اما به راستی چرا بک لینک ها به این اندازه برای موتورهای جستجو به ویژه گوگل مهم هستند و یکی از معیارهای رتبه بندی وب سایت ها نزد این موتورهای جستجو تعداد بک لینک هایی است که مربوط به صفحات وب سایت شماست؟

بک لینک ها (به خصوص نوع follow آنها که در ادامه توضیح خواهیم داد) به نوعی اعتبار دهنده وب سایت شما هستند. از این رو که اگر در وب سایتی لینکی وجود داشته باشد که به وب سایت شما پیوند شده باشد، وب سایت مذکور، وب سایت شما را منبع و مرجع خود قرار داده است و گوگل شما را یک وب سایت مرجع خواهد شناخت و از این رو بر اعتبار وب سایت شما خواهد افزود. همچنین شما نیز باید در محتوای وب سایت تان به وب سایت های معتبری لینک دهید تا گوگل بداند که محتوای وب سایت شما از مرجع و منبع های معتبری سرچشمه می گیرد.

همچنین بک لینک ها، بر اساس انواعی که دارند لینک هایی هستند که در نهایت به سایت شما یا سایت های دیگری هدایت می شوند. لینک سازی یا بک لینک از آنجا اهمیت فوق العاده ای پیدا می کند که در بهینه سازی موتورهای جستجو به خصوص گوگل، بک لینک سازی به عنوان یک ارزش افزوده برای وب سایت شما در نظر گرفته می شود.

به همین ترتیب موتورهای جستجو به سایت هایی که با لینک سازی یا بک لینک های مناسب بتوانند بازدید کنندگان بیشتری را به سایت خود جذب کرده و ترافیک سایت را بالا ببرند، اعتبار بیشتری می دهند و به این دلیل در صفحات جستجو شانس بیشتری برای دیده شدن نسبت به صفحاتی که لینک سازی یا بک لینک مناسبی ندارند، خواهند داشت. با در نظر گرفتن توضیحات فوق به این نتیجه خواهیم رسید که هر چقدر سایت های بیشتر و معتبر تری داشته باشید که به سایت شما ارتباط داده شده باشند یا به اصطلاح به صفحات شما لینک داده شده باشند امکان نشان دادن وب سایت شما در صفحات جستجو افزایش خواهد یافت.

انواع لینک سازی یا بک لینک

دانستن اطلاعات در مورد انواع لینک سازی یا بک لینک ها بخصوص برای آن دسته از افرادی که به تازگی با دنیای دیجیتال مارکتینگ و بهینه سازی موتورهای جستجو SEO آشنا می شوند بسیار مهم خواهد بود و نقش تعیین کننده ای در بهبود رتبه وب سایت در موتورهای جستجو خواهد داشت.

در حال حاضر دو نوع مهم لینک سازی یا بک لینک در بهینه سازی موتورهای جستجو SEO وجود دارد که به آنها (follow (dofollow و nofollow گفته می شود. معمولا به هنگام محتوا نویسی لینک ها به صورت پیش فرض dofollow هستند.

بر اساس الگوریتم هایی که در موتور جستجو گوگل تعریف شده است لینک های نوفالو یا فالو ارزش و اعتباری به صفحه هدف منتقل نمی کنند و بر عکس آن لینک های فالو، بک لینک هایی هستند که به سایت هدف اعتبار خواهند بخشید. اگر چه که برای بسیاری از متخصصین سئو، حتی داشتن یک بک لینک نوفالو از یک وب سایت معتبر باز هم ارزشمند خواهد بود زیرا در هر صورت مخاطبانی را به صفحات وب سایت شما هدایت می کنند.

علاوه بر آن لینک سازی ها نیز به دو دسته لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی نیز تقسیم بندی می شوند. منظور از لینک سازی داخلی ارتباط بین صفحات یک وب سایت و منظور از لینک سازی خارجی ارتباط بین صفحات یک وب سایت با یک وب سایت دیگر می باشد. معمولا کسب و کارها در لینک سازی های داخلی از لینک بک های فالو استفاده می کنند.

در سال های گذشته متخصصین سئو با علم به این موضوع که در موتورهای جستجویی چون گوگل با استفاده از لینک سازی یا بک لینک می توان اعتبار بیشتری به وجود آورد شروع به راه اندازی سایت های خرید و فروش انواع لینک سازی یا بک لینک ها کردند. پس از چندین سال گوگل از خرید و فروش لینک سازی یا بک لینک ها مطلع شد و الگوریتم های خود را برای دادن اعتبار به یک سایت تغییر داد و جریمه برای سایت هایی در نظر گرفت که از بک لینک های خریداری شده استفاده می کردند. به این ترتیب در حال حاضر استفاده از لینک سازی یا بک لینک می بایست کاملا بر اساس استانداردهای گوگل باشد در غیر اینصورت گوگل سریعاً متوجه آن شده و جریمه های سنگینی برای آن وب سایت در نظر خواهد گرفت.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 10
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 33
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 44
:: بازدید ماه : 400
:: بازدید سال : 885
:: بازدید کلی : 6465